11 November 2012

SUP MERAH DAGING KORBAN


Kalau asyik lihat tempahan aje nanti naik jemu pulak ya.. jadi kali ini kita jamu mata dengan menu 'SUP MERAH DAGING + TULANG' pula.
Sebenarnya sup merah ni dah tak nampak bayang pun sebab buat minggu lepas rasanya jadi dah lamalah licin.

Kebetulan musim korban tempohari adalah masuk 2 bahagian jadi banyaklah juga daging korban yang dok terperap dalam peti sejuk tu.. kalau hari-hari makan dagin tak elok juga kan.. jadi kenalah selang-selangkan juga.
Bagai-bagai menu dah buat sup daging sudah, daging beryani, daging kicap, sup daging, kari daging maka kali ini masak sup merah daging + tulang pulak.

Ini pun di sebabkan si Ain (sibongsu tu..) asyik sebut jer nak makan sup merah, mama dia buat dengar dengan tak dengar jer sebab kadang tu sibuk sikit dengan tempahan tapi ada masa tak sibuk pun saja buat-buat sibuk sebab angin malas pulak yang datang. Tapi tak sampai hati pulak jadi masakkan juga sup merah ini yang mana memang kegemaran semua ahli keluarga.

Sedap di cicah dengan roti baik roti putih biasa atau pun roti perancis, tapi ketika masak sup merah ni tak sempat nak beli roti perancis bantai jer roti yang ada kat rumah.. kejap jer licin..!
Dah banyak kali juga buat sup merah ni.. boleh juga tengok  disini.

Bagi yang ingin mencuba pula boleh intai-intai resepinya kat disini pula.



No comments:

Post a Comment